BÀSQUET
Aquesta activitat esta subvencionada per infants i adolescents de 8 a 17 anys de forma general i fins als 19 anys presentant certificat de discapacitat.
Tenim 4 opcions per la pràctica del basquet:
No Federat
· 1 dia a la setmana dimarts o dijous 40,00€ mensuals
· 2 dies a la setmana dimarts i dijous 65,00€ mensuals
Federat (*)
· 1 dia a la setmana dimarts, dijous o divendres 53,50€ mensuals
· 2 dies a la setmana dimarts o dijous i divendres 78,50€ mensuals
Dimarts: 16:45h a 18:15h
Dijous i Divendres: 17h a 18:30h
(*) La decisió de federar-se es pren en conjunt amb les entrenadores.
Es requereix un mínim de 8 participants per realitzar l'activitat.
1) Exercicis bàsics de respiració nasal.
2) Relaxació durant 5 minuts. 3) Estirament i exercicis de coordinació i equilibri. 4) Postures Bàsiques de Ioga Adaptat. |
5) Es fomenta la comunicació verbal entre alumnes.
6) Treball en parelles. 7) Relaxació Final |
Divendres de 16,45 a 17,45 h a l’escola REL 40,00€ mensuals
Es requereix un mínim de 6 participants per realitzar l'activitat.
Activitat realitzada per l'Escola de Música Pausa.
Objectius
La psicòloga Lacárcel Moreno (1995) afirma que els objectius generals principals de la Musicoteràpia amb les persones amb discapacitat són millorar l’afectivitat en la conducta de la perceptivomotricitat, la personalitat i la comunicació. Com que la música actua sobre el sistema neuromuscular, ajuda a restablir els ritmes biològics, a l’adquisició d’un millor control tònicoemocional per l’adquisició de l’equilibri psicofisiològic
Beneficis/Resultats
Quan es canta en grup es busca la bellesa, es cultiva la sensibilitat. Cantar en grup produeix plaer, les cançons evoquen records, sentiments, afavoreix l’exteriorització dels propis gustos musicals. Eleva l’autoestima i ens fa sentir útils en la societat. Tocar instruments ajuda a la discriminació de sons i timbres.
Al realitzar una experiència gratificant, es millora l’autoestima, la confiança i la seguretat.
Al tocar un instrument es desenvolupem la coordinació i la motricitat fina.
L’audició afavoreix la percepció, la comprensió, provoca plaer en l’escolta, afavoreix la sensibilitat. L’audició evoca records, afavoreix la imaginació al relacionar-la amb elements no musicals; provoca l’expressió dels sentiments i emocions, modifica l’estat d’ànim
Participar en una activitat de moviment corporal en grup ens desperta la sensibilitat, fa que es creï en el grup una sensació de benestar i confiança, de benestar emocional. Es realitzen exercicis de flexibilitat de lateralitat, de direccionalitat i equilibri.
Organització Sessions
Crearem un espai en que la persona se senti lliure i experimenti a través de la música. Experimentarem amb els seus elements: cantarem, ballarem, escoltarem i sentirem.
Ho farem d’una manera natural, aprofitant la musicalitat natural de cadascú.
Mitjançant la música es poden produir canvis significatius en les persones que descobreixen una altra forma de llenguatge sense paraules, creatiu, universal que afavoreix el seu autoconeixement.
Treballarem en base els següents elements: Melodia, ritme, audició i moviment corporal